Haberin hızla yayıldığı, bir paylaşımla saniyeler içinde algıların değişebildiği dijital dünyada markalar itibarlarını doğru yönetebiliyorlar mı? INBUSSINES’IN mayıss ayısında yer alan ve 18.45 İletişim Ajansı iş birliğiyle gerçekleştirilen Dijital İtibar Raporu–DİR100 bu sorunun cevabını vererek, markaların dijital dünyadaki karnesini net bir şekilde ortaya koyuyor.
B2C şirketlerin odak noktasına alınarak, 20 farklı sektörden en çok konuşulan 100şirketle ilgili 24 milyon içeriğinin analiz edilmesiyle oluşturulan araştırma, markaların konuşulma hacimlerinin 2022’ye göre ciddi şekilde arttığını gösteriyor.
Dijital içeriklerin; toplam sonuç, tahmini erişim, olumlu, olumsuz, nötr gibi 9 farklı başlık altında analiz edildiği araştırmada 2023’ün dijital dünyada en itibarlı şirketleri listesinde ilk beşte sırasıyla Arçelik, Aras Kargo, Türk Hava Yolları, Netflix ve Trendyol yer aldı.
Dijital dünyada en çok konuşulan marka sıralamasında bu yıl ilk sırayı Türk Hava Yolları alırken, geçen yılın birincisi Netflix bu yıl listeye ikinci sıradan girdi. 2022 yılında 18’incisırada yer alan Trendyol büyük bir başarı göstererek 2023’te en çok konuşulan üçüncü marka olarak listeye adını yazdırdı.
Geçen yıl dijital mecrada en çok konuşulan markalar listesinde ilk onda olan üç marka; Yemeksepeti, Vodafone ve Disney+ ise bu sene listede şaşırtıcı bir şekilde geriledi.