Xiaomi Dijital Tahta Pazarında Lider Konumuna Yeniden Oturdu
Xiaomi, 2021 ortasından bu yana ilk kez liderliği ele geçirdi. Canalys analistleri, markanın başarısını daha olgunlaşmış bir ekosistem stratejisi ile sağladığını belirtti. Jack Leathem, Xiaomi’nin Mi Band ve Redmi Watch serilerini yenilikçi tasarımlar ve gelişmiş veri takibi özellikleriyle güncellediğini ve böylece uygun fiyat segmentlerine kapsamlı özellikler sunarak değer önerisini artırdığını vurguladı.
Temel Giyilebilir Cihazlara İlgide Artış
Küresel giyilebilir bant pazarı, 2025’in ilk çeyreğinde yıllık %13’lük artışla 46,6 milyon adede yükseldi. Bu artışta temel giyilebilir ürünlere olan talebin etkisi büyük. Özellikle gelişmekte olan pazarlarda uygun fiyatlı ürünlere olan ilginin arttığı belirtiliyor.
Xiaomi’nin başarısında Redmi Band 5’un önemli bir rol oynadığı belirtilirken, ayrıca markanın telefon, akıllı saat ve ev ürünlerini bir araya getiren HyperOS girişiminin de büyümeye katkı sağladığı ifade edildi.
Apple Watch’ta Duraklama Sürüyor
Apple, 7,6 milyon adetlik sevkiyat ile pazarda %16’lık pay aldı. Ancak Apple Watch’un küresel satışlarında yaşanan düşüş devam ediyor. Şirketin giyilebilir ürün stratejisinin son dönemlerde durakladığı değerlendirilirken, yılın ikinci yarısında büyük bir güncelleme ile atağa geçmesi bekleniyor.
Huawei ve Samsung da Rekabetin İçinde
Üçüncü sırada 7,1 milyon adetle Huawei bulunurken, Huawei Health uygulaması ve GT ile Fit serileri küresel ölçekte dikkat çeken unsurlardan biri oldu. Samsung ise 4,9 milyon adetlik sevkiyatla dördüncü sıraya yerleşti. Koreli teknoloji devi, temel bant ürünleriyle gelişmekte olan pazarlarda büyümeyi hedeflerken, üst segment akıllı saatlerle de rekabette varlığını sürdürüyor. Garmin ise beşinci sırada yer alırken, marka yıllık %10’luk bir büyüme gösterdi.