Dijitalleşme, çeşitlenen riskler ve değişen tüketici alışkanlıkları etkili: ‘Kişiye özel’ yükselişte

Sigorta Sektöründe Yeni Trendler: İnovasyon ve Gömülü Sigortacılık Ön Planda

Günümüzde, dijitalleşmenin hızla ilerlemesi, artan riskler ve değişen tüketici alışkanlıkları, sigorta sektöründe yeni arayışları beraberinde getiriyor. Hem genel politikalar hem de şirketler düzeyinde süregelen bu arayışlar, hazırlanan raporlar ve açıklamalar ile destekleniyor.

EY’nin “Küresel Sigorta Görünümü 2025” raporuna göre, küresel ölçekte siber saldırılardan kaynaklanan kayıpların %99’u ve doğal afetlerden kaynaklanan kayıpların %60’ı sigortasız durumda. Ayrıca, emeklilik birikimlerindeki eksiklikler de sigorta sektörünü ciddi şekilde etkiliyor. Gelecekte, inovasyon yatırımlarının katma değerli hizmetlere ve güvenlik açıklarına odaklanmasıyla sigorta şirketlerinin daha ileriye taşınacağı öngörülüyor. “Yüksek potansiyelli müşterilere kişiselleştirilmiş teklifler sunmak” ve “amaç odaklı yeni ürünler tasarlamak” gibi stratejiler de raporda vurgulanan önemli konular arasında.

EY Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri Levent Atakan, “Şirketler, iletişim ve ürünleri kişiselleştirmek için yapay zekâ destekli teknoloji ve güçlü veri yönetimi yeteneklerine yatırım yaparak paydaşlara hızlı ve katma değerli hizmetler sunabilir” ifadelerini kullandı.

PAYI YÜZDE 30

IBS Sigorta Üst Yöneticisi Murat Çiftçi ise sigorta ürünlerinin diğer hizmetlerle entegre edilerek tüketicilere ek işlem gerektirmeden sunulmasını ifade eden “gömülü sigortacılık” konusuna dikkat çekti. Çiftçi, sektördeki bu gelişmenin kuralları değiştireceğini vurgulayarak, “Dünyada gömülü sigorta pazarının büyük sigorta şirketlerinin gelirlerinin %30’unu oluşturduğu tahmin ediliyor ve bu rakamın gelecekte artarak devam edeceği öngörülüyor. Türkiye’de mikro sigorta ürünleri geliştiren ve bunları e-ticaret şirketlerinin ödeme aşamalarına entegre eden bazı yerli girişimler, Avrupa pazarına açılma planları yaparak gömülü sigortacılık alanında önemli adımlar atmaya hazırlanıyor.”

Related Posts

Şişecam: Yılın ilk üç ayında net satışımız 45 milyar lira oldu

Şişecam: Yılın ilk üç ayında net satışımız 45 milyar lira oldu

Emekliye promosyon için bankalar yarışta

Emekli aylıklarına enflasyon zammının yansıyacağı temmuz ayı yaklaşırken, aylık ödemelerini kendilerine çekmek isteyen bankalar arasındaki yarış da kızışıyor.

Betam araştırması: Konutta fiyat balonu bazı bölgelerde sürüyor

Betam araştırması: Konutta fiyat balonu bazı bölgelerde sürüyor

MÜSİAD’da koltuk değişimi: Yeni başkan seçildi

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkanlığına Burhan Özdemir seçildi.

Pakistan ezberleri bozar. Hindistan savaşı kaybeder. Babür’ün dönüşünü izleriz. Bin yıllık tarih bugüne gelir, Güney Asya’da harita değişir. Belki de zamanı gelmiştir!

Hindistan’ın önceki gece Pakistan topraklarına füze ve savaş uçakları ile saldırı başlatması, Güney Asya’yı bir anda hareketlendirdi. Haftalardır devam eden gerilim ve savaş açıklamaları, Hindistan’ın Pakistan’a 24 hava ve füze saldırısı il e gerçeğe döndü. Yıllardır Ortadoğu’da devam eden savaşlar Güney Asya’ya mı taşınıyor du? İki ülke topyekûn savaşa girerse bölge ülkeleri ne yapacaktı? Çin’in, Rusya’nın tavrı ne olacaktı? Orta Asya Türk Cumhuriyetleri, İran ve Afganistan ne yapacaktı? Bangladeş

ÇAYKUR’un mevsimlik işçi alımı için başvurular başladı

Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğünün (ÇAYKUR) 1500 mevsimlik işçi alımı için başvuruları başladı. Yetkililer, İŞKUR’un https://esube.iskur.gov.tr internet adresi üzerinden kayıt yaptırılabileceğini, başvuruların 13 Mayıs Salı günü saat 23.59’a kadar süreceğini bildirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir